Hoş Geldiniz :
Yararlı Bilgiler
29.03.2025 - Bazen Önemsemediğimiz Durumlar Başımıza Neler Getirebiliyor
Türkiye Kamp ve Karavan Derneği
Bazen önemsemediğimiz durumlar başımıza neler getirebiliyor.
 
 
Biraz yazımın uzunca olduğunu biliyorum fakat okunmasında yarar olacağı kanısındayım.
 
Dostlar, bir süredir planlamış olduğumuz yurt dışı seyahatimiz bu gün itibariyle, 30 gün, 10 bin km sonrasında bitti. İki karavan ile gerçekleştirdiğimi rotamızı daha önce motosiklet ve araba ile yapmıştım. Bu rotaları biraz farklı olarak tekrar karavan ile yapma şansına eriştik. Yolculuğumuz genel olarak bir iki küçük problem haricinde olumlu geçti.
 
Bu olumsuzluklardan biraz bahsetmek isterim, yurt dışına gidecek olan karavancılara faydası dokunacağını umarım. Seyahatimiz sırası ile Bulgaristan, Rusçuk Romanya, Macaristan, Slovakya, Cekya, Almanya, Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Fransa, İtalya, Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan ve Türkiye, ye giriş yaptık, Konaklayacağımız ve geceleyeceğimiz yerler genelde iyi aydınlatması, kamera sistemi olan ve OMV benzin istasyonlarında, şehir içlerinde bulunan Aldi ve Lidl alış veriş yerlerinin park yerleri idi. Buralar genelde aydınlatması ve şehrin içinde olması, merkezlere yakın olması, daha hesaplı alış veriş imkanı nedeni ile tercihimizdi.
 
Yazımda belirttiğim küçük probleme gelince, neredeyse bizim maddi manevi kabusa dönecek bu yolculuğun olayı aynen şu şekilde gelişti. İki ay önce Almanya’dan ziyaretime gelen, semi entegre Citroen sahibi karavancı dostumun başına gelen olay aynen şöyle. Bu arkadaşım Sırbistan’da gece mola için LUK benzin istasyonunda yatmak ister. Karavanını park eder ve yatar, sabah kalktığında aracını çalıştırır, debriyaja basar ve pedal boşa çıkar, yardım için üyesi olduğu ADAC yol yardımını arar ve yakındaki bir tamirhaneye aracın gitmesi için çekici ister, yol yardımı ADAC karavanı alır ve en yakın tamirhaneye indirir. Tamirci aracı inceler ve şanzımanın inmesi ve debriyaj ve dişli aksamında problem olduğunu ve 1500 avro ile üç bin avro arasında maliyeti olacağını söyler. Arkadaşım aracın şanzımanının probleminin olmadığını sadece debriyajında problem olduğunu ve oraya odaklanmalarını söyler ve aracı sökmemelerini söyler ardından Almanya’daki servisi arar, olayı anlatır. Almanya servisi sakın şanzımanı söktürmeyin, debriyaj hidroloğunu kontrol etmesini söylerler. Tamircinin dışarı çıkmasından yaralanan arkadaşım hidrolik borusu rekorunun yerinden kaçak olduğunu görür ve tamirciyi çağırır rekoru sıkmasını ister ve aralarında bir süre tartışmadan sonra rekoru sıktırır ve aracı liften indirirler. Hidrolik yağını tamamlarlar, havasını düzgün bir şekilde almamak için tamirci dikleşir ve yarım yamalak havasını alırlar. Araba düzelir, sıra ödemeye gelince tamirci 500 Avro ister, arkadaşım yağ parası olarak 100 avro bırakır ve bir süre tartışmadan sonra tekrar yola çıkar. Bu olayı bana anlattıktan sonra bizde aynı duruma düştük, nasıl, mı?
 
Birkaç gün önce iki karavan dönüş yolunda, hiç sevmediğim Sırbistan’da yoğun bir yağmur altında gitmemizin imkansızlaşmasından sonra mecburen LUK benzinliğinde gece 23,30 de mola verdik, bizim düşüncemiz Sırp,ı ve Bulgar,ı transit geçmekti. Bizde mecburen Tırlar ve araçların olduğu bu yerde yattık. Sabah kalktık ve kahvaltıdan sonra hareket edeceğimiz zaman arkadaşımın karavanı marş bastığı halde çalışmadı. Bu arada park alanının bir köşesinde yatmadan önce kenarda park etmiş bir kurtarıcı ve iki kişinin orada olduğunu fark ettim. Kurtarıcıdan bir kişi yanımıza gelerek aracı tamir haneye çekebileceklerini söylediler ve bizde reddettik.
 
Bu arada Ducato karavanın elektrikle ilgili tüm sigortalarını elimdeki şema dosyasına bakarak kontrol ettim, yola çıkmadan daha önce bu dosyayı hazırlamıştım. Tüm sigorta sistemin normal olmasından sonra depodaki mazot pompasına elektrik gelmediğini fark ettim. Bu kontrollerden sonra son çare Ankara’daki tamircim Arık otodan Ömer ustayı aradım ve yaptıklarımı tek tek anlattım. Ömer usta son çare krank okuyucusu soketinin su almış olabilir dedi ve kontrolüm sonrasında sensor fişinin normal olduğunu gördüm. Hemen yanında olan mazot pompasının fişlerini gözle kontrol ettim ve normal görülüyordu.
 
Elim fişine attığımda soketin tırnağında çıkarılmış ve ağız ağıza bırakılmış olduğunu gördüm ve soketi yerine oturttum, arkadaşıma marşa basmasını söyledim araç bir marşta çalıştı. Bu arada yakında bekleyen kurtarıcı oradan hızla uzaklaşırken bende elimle gereken şekilde cevabımı verdim. Dostlar siz siz olun ADAC tavsiyesi olarak, Hırvatistan’da, Sırbistan’da, Bulgar’da mecbur olursanız OMV benzin istasyonlarından başka yerde yatmayın.
 
Semih Temeltaşı  TKKD Üyesi
DİĞER FAALİYETLER
Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 12.04.2025 ÇEKME KARAVAN - SÜRÜCÜ BELGESİ İLİŞKİSİ
Değerli Karavancılar ,  B sınıf sürücü belgesi ile azami yüklü ağırlığı 750 kg. kadar olan O1 belgeli karavanlarınızı gönül rahatlığı ile çekebilirsiniz. İlgili yönetm

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 12.04.2025 ARAÇLARDA TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI
RESMİ GAZETE  8 Kasım 2012 PERŞEMBE Sayı : 28461

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Çekme Karavanlarla İlgili Teknik Tespitlerim - by Semih Temeltaşı

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Çekme Karavanlarla İlgili Teknik Tespitlerim - by Semih Temeltaşı
Değerli dostlar bu yazımda bir karavancı olarak dışardan, çekme karavanlar ile ilgili gözlemlediğim, insanların yaşadığı sorunları burada dile getirmek istedim. Yazımda 

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Moto Karavanda Motosiklet Taşıyıcı ve TÜV TÜRK Sorunu

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Yola Kimlerle Çıkmalı, Nelere Dikkat Etmeliyiz

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Karavanın Yurtdışı Çıkışı için Teknik Olarak Hazırlanması

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Karavancıların Kamplarda Yardımlaşma ve Dayanışması

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Kışa Girerken Çekme ve Moto Karavanların Kışa Hazırlanması
Değerli dostlar, kışa girerken çekme ve moto karavanlarımızı kışa hazırlamamak gerekir. Kış aylarının her şehirde hava ısısı değişkendir ve buralarda hava ısısı eksilere düşmediğinden dolayı karavanlarımızın su depolarını ve tesisatlarını korumaya gerek yoktur. Örneğin güney ve egede.   Kış aylarının se

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Ülkelerin Uyulması Gereken Kuralları ve Trafik
Ülkelerin uyulması gere

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 19.03.2025 KAMP ve KARAVANLARDA GÜVENLİK - by Semih TEMELTAŞI
Bu yazımda konunun önem arz etmesinden dolayı biraz uzun olacak ve okunmasında yarar vardır, yazının tamamı benim düşünce ve görüşlerimdir. Değerli dostlar kısa bir süre önce Bolu Kartal kayada meydana gelen otel yangınında maalesef vatandaşlarımız vefat etmiş, birçok vatandaşımızda yaralanmıştır. Vefat edenlere Allahtan rahmet, yakınlarına sabırlar diler,

Başkan
http://turkiyekampvekaravandernegi.org.tr
M. Metanet ÇULHAOĞLU
TKKD Dernek Genel Başkanı
Etkinlik Takvimi
E-Bülten
  • E-BÜLTENE ÜYE OLUN