Hoş Geldiniz :
Yararlı Bilgiler
29.03.2025 - Moto Karavanda Motosiklet Taşıyıcı ve TÜV TÜRK Sorunu
Türkiye Kamp ve Karavan Derneği
MOTO KARAVANDA MOTOSİKLET TAŞIYICI ve TÜV TÜRK SORUNU
Değerli dostlar, bir süredir bazı sosyal paylaşım guruplarında paylaşılan ve sorularına bir türlü cevap bulunamayan bir soru, Motokaravanların arkasında taşınan scooter tarzı motorların taşıma aparat, platform taşıyıcılarının karayollarındaki resmiyeti ve yasallığı ile ilgili.
Bu konuyla ilgili biraz bahsetmek istiyorum. Birçok motokaravancının kafasındaki sorular had safhada. Bende bir motokaravan kullanıcısıyım ve römorklar konusunda biraz bilgi ve birikimlerim var. Benim Ducato karavanımda kendi imalatım olan scooter taşıyıcı kullanmaktayım. Aracımda yasal bosel marka çeki demiri bulunmaktadır ve scooter taşıyıcının, platformun özel bir aparatla, sağ başta menteşeli kola sabit, ortadan Bosel çeki topuzuna bağlanmaktadır ve motosikleti indirmeden bir kol yardımı ile platformu/taşıyıcıyı araçtan ayırarak arka kapıları açabiliyorum. Buna yardımcı olan ve taşıyıcı platforma monteli olan oldukça küçük bir tekerlek yardımıyla yapıyorum.
Asıl meseleye gelirsek, birçok karavancının yanlış bildiği bir konuda bilgi vermek istiyorum. Bazı karavancılarının TÜV Türk’te yetkililerin muayene sırasında motosiklet taşıyıcısına proje ve uygunluk belgesi istendiği belirtilmektedir.
 
Eğer karavanın üzerinde ruhsata kayıtlı olmayan çeki demiri var ise görevli bu demir aparatın sökülmesini istiyor ve normal bir uygulama. Eğer taşıma platformuna benzeyen bir sistem varsa bu mekanizmayı da maalesef görevli kişi sökülmesi konusunda sorun çıkarmaktadır. Ve muayeneden araç geçmemektedir. Halbuki buna hakkı yoktur. Tamamen bilgisi dışında olan ve mevzuatı bilmeden o anda verilen keyfi bir karadır.
Karayolları kanun ve yönetmeliğinde ( madde 9- 1 e göre ) belirtilen motorlu ve motorsuz araçların ölçü ve kilogramlarında açık şekilde belirtilen ölçüler şu şekildedir. Yükün vs. Karayolunda seyreden vasıtaların sağ ve sol yanlarından kesinlikle çıkıntı, taşma yapılamaz. Burada araç cinsleri yazılmamaktadır.
 
Önden 1 metre, arkadan 2 metreyi aşmayacak şekilde yükleme vs. yapılabilir şeklinde bir yükümlülük maddesi vardır. Tabi ki bu konuda motosiklet taşıyıcı ve buna benzer bir araç ayrımı yapılmamaktadır
Örneğin Anakaradaki belediye otobüslerinin ön kısına yapılan tekerlekli özürlü sandalyesi taşıcısının yönetmeliğe uygun yapıldığını ve bunlara ayrıca proje yapılmadığını öğrendim. Kısacası o kadar bilgi kirliliği var ki kimse bu konuda kanun ve yönetmeliklere uygun davranmamaktadır ve gelişi güzel dayanağı olmayacak şekilde ( bil hassa TÜV Türk’te ) davranıldığına şahit oluyoruz.
Yurt dışında bu konuda kanun ve düzenlemeler kayıt, sigorta kapsamları ve görünürlük reflektörleri konusunda yönetmelikler tamamen başka bir prosedürdür ve bunu örnek vererek Türkiye ile kıyaslamayalım.
Ayrıca birçok scooter taşıyıcı üreticisinin yapmış olduğu çok kötü imalatları görmekteyim ve buna çok üzülüyorum. İyi imalatçıları tenzih ederek bunun yanında çok kötü imalatçıların olduğu biliniyor. Aracın alt ana bağlantıların, araç altına kaynaklanmasıyla, tutturulmasıyla imalatlar yapıldığına şahit oldum. Kaldı ki bir çok aracın arka alt kısımlarında fabrikasyon, bu tip bağlantıların rahat bir şekilde yapılabileceği yerler bırakılmıştır/hazırdır.
 
Yapılacak olan gelişi güzel imalatlar trafikte tehlikeler, kazalara yol açabilecektir.
Bir kere imalat yaptırırken taşıyacağınız motosikletin özelliğine, ağırlığına göre imalat yaptırmanız çok önemli.
Örneğin 100kg lik bir scooteriniz var fakat size öyle ağır ve büyük bir taşıyıcı yapıyorlar ki sanki 250kg lik bir motorunuz varmış gibi. Lütfen buna müsaade etmeyiniz hem paranıza yazık hem de aracınıza çok büyük bir yüktür.
Diğer bir konu ise taşıyıcıyı bir kişinin platformu dakikalar içinde takacak/ayıracak şekilde yaptırınız. Benim taşıyıcım sadece 30kg platformu. Yazmış olduğum bilgiler tamamen bilgi amaçlıdır.
 
Saygılarımla,
Semih Temeltaşı TKKD üyesi.
DİĞER FAALİYETLER
Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 12.04.2025 ÇEKME KARAVAN - SÜRÜCÜ BELGESİ İLİŞKİSİ
Değerli Karavancılar ,  B sınıf sürücü belgesi ile azami yüklü ağırlığı 750 kg. kadar olan O1 belgeli karavanlarınızı gönül rahatlığı ile çekebilirsiniz. İlgili yönetm

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 12.04.2025 ARAÇLARDA TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI
RESMİ GAZETE  8 Kasım 2012 PERŞEMBE Sayı : 28461

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Çekme Karavanlarla İlgili Teknik Tespitlerim - by Semih Temeltaşı

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Çekme Karavanlarla İlgili Teknik Tespitlerim - by Semih Temeltaşı
Değerli dostlar bu yazımda bir karavancı olarak dışardan, çekme karavanlar ile ilgili gözlemlediğim, insanların yaşadığı sorunları burada dile getirmek istedim. Yazımda 

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Yola Kimlerle Çıkmalı, Nelere Dikkat Etmeliyiz

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Karavanın Yurtdışı Çıkışı için Teknik Olarak Hazırlanması

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Karavancıların Kamplarda Yardımlaşma ve Dayanışması

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Kışa Girerken Çekme ve Moto Karavanların Kışa Hazırlanması
Değerli dostlar, kışa girerken çekme ve moto karavanlarımızı kışa hazırlamamak gerekir. Kış aylarının her şehirde hava ısısı değişkendir ve buralarda hava ısısı eksilere düşmediğinden dolayı karavanlarımızın su depolarını ve tesisatlarını korumaya gerek yoktur. Örneğin güney ve egede.   Kış aylarının se

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Ülkelerin Uyulması Gereken Kuralları ve Trafik
Ülkelerin uyulması gere

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025 Bazen Önemsemediğimiz Durumlar Başımıza Neler Getirebiliyor
Bazen önemsemediğimiz durumlar başımıza neler getirebiliyor.     Biraz yazımın uzunca olduğunu biliyorum fakat okunmasında yarar olacağı kanısındayım.  

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 29.03.2025

Türkiye Kamp ve Karavan Derneği 19.03.2025 KAMP ve KARAVANLARDA GÜVENLİK - by Semih TEMELTAŞI
Bu yazımda konunun önem arz etmesinden dolayı biraz uzun olacak ve okunmasında yarar vardır, yazının tamamı benim düşünce ve görüşlerimdir. Değerli dostlar kısa bir süre önce Bolu Kartal kayada meydana gelen otel yangınında maalesef vatandaşlarımız vefat etmiş, birçok vatandaşımızda yaralanmıştır. Vefat edenlere Allahtan rahmet, yakınlarına sabırlar diler,

Başkan
http://turkiyekampvekaravandernegi.org.tr
M. Metanet ÇULHAOĞLU
TKKD Dernek Genel Başkanı
Etkinlik Takvimi
E-Bülten
  • E-BÜLTENE ÜYE OLUN